• Spożyte dzisiaj : 0 kcal

  • Nic dzisiaj nie jadłeś. Może mała przekąska?
A może relaks ?

Jak rozpoznać stres?

Ciągle myślisz o pracy, mimo, że już dawno z niej wyszłaś, prowadzisz swój biznes i wiecznie zastanawiasz się jak to będzie, a może jesteś mamą i czasami przerastają Cię obowiązki?

  • czujesz ciągłe napięcie mięśni, masz bóle głowy i karku
  • jesteś poirytowana, szybko się denerwujesz i nie możesz się na niczym skupić
  • śpisz z motylami w brzuchu i po obudzeniu czujesz się bardziej zmęczona niż przed snem
  • z nerwów jesz zbyt dużo lub w ogóle nic nie możesz przełknąć
  • nie pamiętasz kiedy ostatnio się śmiałaś?

 

 

Te wszystkie objawy świadczą o tym, iż zdecydowanie potrzebujesz relaksu.

  • pamiętaj, iż nie da się funkcjonować 24/7, jeżeli coś Cię przerasta porozmawiaj ze znajomymi, rodziną, może oni są w stanie Ci pomóc
  • sen jest niezwykle istotny w naszym życiu, nasz organizm musi się zrelaksować, naładować akumulatory. Oczywiście są osoby, które potrzebują jedynie kilku godzin snu, jednak większość z nas powinna przespać 6-8 godzin, aby móc normalnie funkcjonować następnego dnia
  • znalazłaś czas na relaks, nie pozwól aby coś przeszkodziło Ci w Twoich planach, potraktuj je jak spotkanie priorytetowe

 

Chcesz szybko się uspokoić?

Najłatwiejszym sposobem jest powolne i głębokie oddychanie,

  • nabierz dużo powietrza przez nos, a następnie powoli wypuść je ustami
  • wdychając powietrze licz wolno do pięciu, a następnie wstrzymaj oddech na kolejne 5 sek. i wypuść je powoli. Powtórz je 10 razy, kiedy wydychasz powietrze wyobraź sobie, że z Twojego  organizmu ulatuje cały stres

 

Jeżeli zdrowo się odżywiasz Twoje ciało lepiej funkcjonuje:

  • staraj się unikać cukru, ponieważ jego wysoki poziom we krwi zmniejsza naszą zdolność radzenia sobie ze stresem, a jego duże wahania, powodują chwiejność emocjonalną
  • nie pij dużo kawy, ponieważ pobudzi Cię i staniesz się bardziej nerwowa
  • jedz dużo owoców i warzyw
  • wskazane są również ryby, chude mięso i żywność o małej zawartości tłuszczu, proteiny w nich zawarte dadzą Ci dużo energii

 

Więcej ruchu

Ćwiczenia są najlepszym sposobem na odreagowanie stresu, jeżeli będziesz wykonywać je regularnie zobaczysz jak szybko poczujesz się zrelaksowana.

  • postaraj się ćwiczyć przynajmniej przez 30 minut dziennie       
  • idź na długi spacer do parku
  • wybierz schody zamiast windy
  • samochód zamień na rower
  • znajdź czas na pływalnie

 

Zrelaksuj swój umysł

Staraj się myśleć pozytywnie, nie wybiegaj w przyszłość z najczarniejszym scenariuszem, ponieważ spowoduje to, iż będziesz podenerwowana, negatywnie nastawiona i sfrustrowana.

  • postaraj się wprowadzić techniki uspokajające, jeżeli czujesz się spięta, wyobraź sobie spokojne morze, szum fal, coś co sprawi, iż poczujesz się zrelaksowana
  • naucz się wyciągać wnioski, przypomnij sobie co ostatnio spowodowało Twój stres i zastanów się jak powinnaś zachować się następnym razem

Myśl logicznie i nie daj się ponieść emocjom, a wiele spraw rozwiążesz bez stresu lub bardzo go zminimalizujesz. Przeanalizuj całą sytuacje od początku, krok po kroku, doradź się znajomych, którzy mieli podobny problem, zastanów czy Twoja postawa jest słuszna, jeżeli nie to nie bój się jej zmienić.

 

Wycisz się

Jeżeli czujesz, że wszystko Cię przerasta, znajdź sobie miejsce, w którym się wyciszysz:    

  • zrób sobie kąpiel, zapal świeczki, włącz spokojną muzykę
  • poczytaj książkę z gorącym kubkiem czekolady
  • wyobraź sobie, że leżysz na polanie wśród kwiatów i ćwierkających ptaków

Tak naprawdę ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia, pamiętaj, iż przeważnie nasze problemy nie są tak przerażające jak początkowo myśleliśmy.

 

Bądź zapobiegawcza

  • zrób listę rzeczy, które powinnaś dzisiaj wykonać, zaznacz, które są najważniejsze i zajmij się nimi, aby nie stały się dla Ciebie problemem
  • nie odkładaj niczego na później, ponieważ zawsze może Ci „coś” wyskoczyć, a wtedy zabraknie Ci czasu i zaczniesz się stresować
  • jeżeli rozwiązałaś już wszystkie zadania z listy… po prostu się zrelaksuj

 

Zacznij się śmiać

Włącz sobie komedię, śmieszne filmiki coś co spowoduje, że zaczniesz się śmiać, ponieważ wtedy wydzieli się endorfina, która zwalczy stres i pomoże Ci się zrelaksować i zapomnieć.

 

Bądź zrelaksowana pośród zestresowanych ludzi

  • wyobraź sobie, że masz wokół siebie tarczę, przez którą nie przechodzą złe emocje, wokół widzisz ludzi, którzy się „nakręcają” jednak na Ciebie to już nie działa
  • czasami ludzie z natury lubią narzekać i oczekują ciągłego współczucia, wciągając Cię w ich wiecznie szare życie. Nie pozwól, im na to, pamiętaj, że szklanka jest zawsze do połowy pełna!
  • oczyść się od ludzi negatywnie nastawionych, taka postawa jest zaraźliwa

 

W dzisiejszych czasach stres jest nieodłącznym towarzyszem naszego życia, niestety nie ma przed nim ucieczki, dlatego tak ważne jest aby umieć sobie z nim radzić.

 

sugestia
Smartcalories
Please wait