• Spożyte dzisiaj : 0 kcal

  • Nic dzisiaj nie jadłeś. Może mała przekąska?
Jak zdrowo żyć!

 

Długie i zdrowe życie to nie tylko zasługa genów, ale kwestia naszych świadomych wyborów. Często jesteśmy zabiegani, zapominamy o śniadaniu, a obiad jemy prawie na stojąco, jeżeli chcemy prowadzić zdrowy styl życia musimy całkowicie zrezygnować ze złych nawyków. Ale co to właściwie oznacza?

Osoba, która chce być zdrowa:

  • nie pali,
  • nie pije alkoholu,
  • nie jest otyła,
  • zdrowo się odżywia,
  • systematycznie ćwiczy,

Brzmi prosto, jednak wcale nie jest łatwo wprowadzić te wszystkie zmiany równocześnie. Dobra nowina jest taka, iż nie musimy tego robić z dnia na dzień, sukces polega na małych zmianach każdego dnia- dodatkowy owoc, szklanka wody niegazowanej, a może zastąpienie niezdrowego cheeseburgera, sałatką?

Co jeszcze powinniśmy zrobić, aby zdrowo żyć ? Zdecydowanie zacząć ćwiczyć !

Jednym z większych powodów przez które mamy problemy z nadwaga jest to, iż zbyt długo i zbyt często siedzimy. Wiemy, że powinniśmy się więcej ruszać, jednak zawsze znajdziemy dobry powód, aby tego nie robić. Prawda jest taka, iż każdy nasz wysiłek się liczy, a im więcej będziemy się ruszać tym będziemy zdrowsi. I nie chodzi tu tylko o siłownie lub bieganie codziennie o 7 rano, ale o to iż czasem zamiast samochodu wybierzemy rower lub po prostu pójdziemy na długi spacer z psem.

Pamiętaj jeżeli wprowadzisz trochę ruchu:

  • zmniejszysz ryzyko chorób serca,
  • zredukujesz stres,
  • zwiększysz kondycję,
  • zmniejszysz ryzyko osteoporozy,
  • poprawisz wytrzymałości i siły systemu mięśniowego,
  • poprawi się Twoje samopoczucie,
  • zwiększysz wydolność płuc,
  • wzmocni się Twoja odporność,

Osoby odżywiające się zdrowo i uprawiające jakiś sport znacznie rzadziej chorują, dzięki ćwiczeniom mają większą odporność na wirusy i wszelkiego rodzaju bakterie. Należy jednak uważać, aby nasz nowy styl życia nie przerodził się w obsesję, nie musimy być na diecie 1000 kcal lub ćwiczyć kilka razy dziennie, nie powinniśmy z niczym przesadzać w końcu to my powinniśmy czuć się dobrze sami ze sobą.

 

Kilka wskazówek, które ułatwią wprowadzenie zdrowego stylu życia:

  • pij więcej wody,
  • znajdź czas na ćwiczenia,
  • zawsze znajdź czas na śniadanie,
  • jedz więcej warzyw i owoców,
  • zacznij się wysypiać i nie chodzi tu o długość snu, ale o jego jakość,
  • zapisuj co jesz i kiedy, to pozwoli Ci zauważyć złe przyzwyczajenia,
  • nie podjadaj w nocy, jeżeli jednak jesteś bardzo głodny wybierz coś zdrowego z małą ilością tłuszczu i cukru,
  • ze swojego jadłospisu wykreśl: dania gotowe, chipsy, jedzenie typu Fast – food, smażone itp.
  • postaraj się zarazić swoja rodzinę, znajomych zdrowym stylem życia, a nawzajem będziecie się motywować,
  • czytaj książki i artykuły o zdrowiu, a zobaczysz jak szybko zaczniesz zmieniać swoje życie,
  • zrób listę z czynnościami, które wykonujesz każdego dnia, jeżeli wynika z niej, że dużo siedzisz… zdecydowanie zmień to,

Pamiętaj, iż zdrowy styl życia, to nie tylko strata kilku kilogramów i lepsze samopoczucie, jeżeli będziesz konsekwentny to w podeszłym wieku Twój organizm będzie sprawniej funkcjonował. Zawsze jest dobry czas na wprowadzenie zdrowego stylu życia, jeżeli, jednak nie potrafisz z czegoś zrezygnować niech zadziała zasada „ umiaru”. Nawet małe zmiany, wkrótce zaowocują, a jeżeli zaobserwujesz, że któregoś dnia zamiast TV wybierzesz spacer lub po prostu zezłościsz się na siebie, iż niezdrowo zjadłeś to będziesz już na prostej drodze do sukcesu.

sugestia
Smartcalories
Please wait